Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

23 november 2014

Söndag kväll

Dottern sitter på andra sidan datorn och gör julkort, själv stickar jag julklappar när jag inte sitter här. En månad kvar till jul! Visst går tiden fort?

Tillbaka till sommaren. Som så många andra har jag också stickat en Surry Hill genom KAL:en på facebook. Jättekul att sticka! Tyvärr blev min alldeles för liten, ni vet, så där som kassler runt armarna… Yngsta dottern fick ta över den och jag har köpt garn till en ny till mig. Tror varken att garnet eller stickstorleken var det rätta. Kände på originalet på Syfestivalen och min kofta kändes mer som en grytlapp, medan Marias kändes som en härlig kofta. Gör om och gör bättre! :-)

Här är i alla fall dotterns.


Mönster: Surry Hills av Maria Magnusson
Stickad till: Se ovan ;-)
Garn: 6 nystan Drops Loves You I i färg pink
Stickor: 3.5

Jag har stickat koftan helt efter mönstret, men började med stickor nummer 3 och fick repa upp och börja om. Tog en bild på skillnaden på storleken på ärmen med ett halvnummer större stickor. Det blev en riktigt stor skillnad. Troligen behöver jag gå upp till stickor 4 på nästa kofta och sticka en storlek större också.



Ha´ det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jättefi kofta, dottern blev väl glad?!
Att stickbytet gjorde så stor skillnad! Jag ska nog vara lite noggrannare i fortsättningen med att skriva i min lilla bok vilka stickor jag haft till vilket garn och vilket projekt.