Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

9 december 2014

Julklappsstickande

Just nu går allt stickande åt till julklappar och en del kan inte visas här... Är inte säker på vem som läser detta.

Men en av barnens kusiner, han har inte koll på bloggen, det är jag säker på! :-) I januari ska han åka till Boden och göra militärtjänst. I Boden är det kallt och då är det klart att han måste ha ett par Lovikkavantar med sig! Kanten är broderad med blått och vitt, IFK Göteborgs färger.

Mönstret är från Järbo och mannen i huset fick vara provdocka. Både vanten och tummen blev för korta, kanske har mannen allt för stora händer? Men jag repade upp och la till ett par varv på både tummen och handen. Hoppas att det blir bra.


Mönster: Järbo, mönster 7-15
Stickad till: Jesper
Garn: Svarta fårets Lovikkagarn, 3 härvor i svart, färg 02
Stickor: 5.0

Det blev nästan en hel härva över. Kanske kan det bli ett par små Lovikkavantar någon gång, till någon liten kille?

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: