Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

15 april 2012

Tea Leaves cardigan

Jag vågade och nu är den klar!


Här ligger den i tvättmaskinen. Det var lite läskigt, eftersom maskinen är helt ny och jag har inte tvättat något med ullprogrammet tidigare. Men det gick alltså bra.



Och här ligger den i solskenet. Den har gått så trögt att sticka, många pauser har det varit. Inte för att den var tråkig, utan för... Ja, jag vet inte varför. Jag har följt mönstret till punkt och pricka, men som vanligt när jag stickar koftor, så blev den lite stor. Så är det bara. Vet inte om det är min kroppsuppfattning som inte är den bästa... :-) Den här gången lyckades jag i alla fall att få till masktätheten exakt som den skulle. Jag skulle så gärna vilja sticka samma kofta i bomull till sommaren. Drops Cotton Light hade en så fin ljust, ljust rosa färg tidigare. Men jag tror att den är utbytt till en mer grisskär nu och det skulle inte gå. Måste kolla upp det lite mer.

Mönster: Tea Leaves cardigan
Stickad till: Mig
Garn: 12 nystan Drops Lima i natur, färg 0100
Stickor: 3.5 och 4.0

Ha´ det gott!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Den ser superfin ut och hellre för stor än för liten!

Annika sa...

Det är ju alldeles rätt Cecilia, tack snälla!