Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

1 april 2012

Söndagskväll

Ute är det rena snöstormen och för en vecka sedan var man ute i trädgården och jobbade i kortärmat! Aprilväder!


Jag har stickat färdigt en vår-oversized tröja nu i veckan. Mönstret köpte jag från YlloTyll i höstas (tror jag att det var) och den var tänkt att stickas i deras tunna lin. Men garnet som jag stickat den i är inköpt för något år sedan i samband med en Syfestival. Jag köpte det inte där på festivalen, utan när jag gjorde stan efteråt och garnet inköptes för en kofta i någon sticktidning. Nu blev inget som det var tänkt och det är jag glad över. Jag tror att jag kommer att använda den här tröjan mycket. Nu har jag haft den med en långärmad T-tröja under, men till sommaren tänker jag mig att jag ska kunna ha ett linne under eller över en ärmlös klänning. Bara det blir sommar någon gång!


Fast jag bytte garn så kunde jag följa mönstret till punkt och pricka. Jag började sticka på den redan i höstas, men tröttnade efter ett tag. Nu tog jag tag i det igen och då gick det som en dans. Varför är det så att ibland blir det tvärnit och senare är det jättekul? Det är ju samma stickning och samma stickerska...

Mönster: 1213 Mönsterstickad oversized tröja
Stickad till: Mig
Garn: 9 nystan Drops cotton viscose i ljust lila, färg 21
Stickor: 3.0

Det går framåt med min Tea leaves cardigan också! Andra ärmen är nu stickad, trådarna är fästa och en framkant färdig. Sedan gäller det att hitta två snygga knappar. Jag tycker det är svårt att hitta knappar till stickat i naturfärg.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: