Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

29 mars 2012

Inte garn, men...

Försöker man låta bli att köpa garn så kanske man kan lägga pengarna på annat?


Dessa har ramlat ned i min brevlåda den sista tiden. en del för inspiration och några bara för att jag måste.

Debbie Bliss tidningen har jag köpt sedan den började komma ut, så då går det ju inte att låta bli. Det finns alltid något spännande i varje tidning, men jag tror inte att jag stickat något ur någon av dem? Den här gången fanns många fina stickade tröjor av T-shirts modell!

I Sandneshäftet til fjells finns den underbara fana-tröjan. Den vill jag sticka i någon annorlunda färgställning, någon gång!

Rowans magazin köper jag också bara för att jag köpt den hur länge som helst. Den här gången hittade jag inget direkt, men den är ändå härlig att titta och läsa i, precis som vanligt.

Sticka sockor boken kan man låta bli att köpa...

Knitting in the sun rekommenderas varmt till någon som jag har en tioåring. Vi hittade många nya, läckra modeller tillsammans och kommer säkert att dyka ned i någon garnlåda, troligen den med bomullsgarn, och försöka få till något ur boken.

Ha det gott!

Inga kommentarer: