Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

24 november 2013

Det är snart jul

Den här veckan har jag tagit fram vinterjackan! Nu känns det att vintern är på gång, även fast det inte kommit någon snö. Den här hösten har varit snäll när det gäller vädret, men har gått alldeles för fort. Vart tar tiden vägen?

När det gäller stickningen så är det full fart med julklappsstickningen nu och därför har det varit tyst och stilla här. Men den här julklappen är jag nästan hundra procent säker på att den går att visa. Mottagaren lär inte hitta hit... :-)

Jag har stickat ett par Manchester United sockor och ett par vantar till barnens kusin. Killarna på jobbet har hjälpt mig med färgerna, men jag undrar om de inte glömde den gula...?


Mönster: Eget enkelt sock- och vantmönster
Stickade till: Elin
Garn: 3 nystan Drops Karisma i rött, färg nr 48, 2 nystan Drops Karisma i svart, färg nr 05, 1 nystan Drops Karisma i vitt/natur, färg nr 01.
Stickor: 4

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: