Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

27 februari 2015

Stickar baklänges

Nu börjar det kännas som lite vår i luften och jag blev sugen på att sticka mig en egen Surry Hill. Den förra blev ju lite väl liten, så den mindre dottern fick ta över den. Nu har jag börjat med en ny, ett halvnummer större stickor och en större storlek. 

Igår kväll var jag lite trött och när jag kommit en bit så fick jag det inte att stämma... Jag som tyckte att det var ett så lättsamt mönster förra gången, men nu hade jag missat ett omslag sex varv ned! :-(

Så idag har jag stickat baklänges. Tror det har lönat sig bättre än att försöka dra i tråden och repa upp varven.  Nu fortsätter jag där jag började igår kväll. :-)


Inga kommentarer: