Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

7 februari 2015

Ärmfobi?


Jag tror att jag har någon slags ärmfobi... Fyra olika koftor ligger och väntar på att få sina ärmar stickade. Varför? Vet inte! Kanske är samma symtom som att det ibland är svårt att få andra strumpan, andra vanten stickad? Men ofta så blir inte ens första ärmen klar! 

Nu har jag tagit tag i en av koftorna i alla fall. En Vodka Lemonade i Donegal tweed från Magasin duett. Tyvärr luktar garnet inget vidare, måste fundera på hur jag ska få bort doften innan jag kan använda den. Någon som har ett bra förslag? 

Första ärmen avmaskades igår kväll och jag hoppas att jag kommer att hålla i hela vägen ut den här gången. Och det är ju bara jag dom kan styra över det! 😜

Ha' det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vi får stötta varandra; jag håller på med ärmar och garnet luktar inte helt hundra-hundra... Men det är nog loppislukt så det går nog bort i tvätten, hoppas jag. Om ditt garn luktar får kan det också ge sig i första tvätten särskilt om du väljer något bra ulltvättmedel. Spinnoljelukt kan vara klurigare att bli av med.
Jag stickar mina ärmar samtidigt, annars får jag dem inte lika men det är ett elände med garnet som snor sig...8 cm kvar!