Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

21 januari 2015

Ett gammalt projekt

På stickfronten intet nytt skulle man kunna säga, men riktigt så är det ju inte. Jag håller på med ett hemligt projekt som jag inte kan visa här ännu och jag håller på att rensa, sortera och packetera mina garner. Jag har tidigare haft dem liggandes i olika stora kartonger. Platsen där jag förvarade kartongerna har nu blivit invaderat av yngsta dotterns kläder, så kartongerna har stått i vårt sovrum... Inte så bra kanske, men valet har varit där eller i vår gamla källare och då var ju valet inte så svårt? Nu har jag köpt stora platsboxar med lock och det tror jag att det kommer att bli bra till slut. Eftersom de är tätslutande så kanske källaren skulle kunna bli aktuell, men först ska jag försöka hitta någon annan plats! :-)

Passar på att visa ett gammalt projekt istället.



Mönster: Lowbrow cowl
Stickad till: Mig
Garn: 4 nystan Drops Lima i natur, färg nr 0100
Stickor: 4

Den är stickad av lite olika rester av den naturfärgade Liman, men jag tycker inte att det syns så väl när det är naturfärgat, inte i det här fallet i alla fall. Jag följde mönstret precis som det stod och blockade den precis efter måtten i mönstret. Men om jag ska göra en till tror jag att jag kommer att lägga till en "bladrad" så att den blir lite större. Den sitter lite väl tajt som det är nu.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: