Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

8 januari 2015

En julklapp till.



På facebook är jag med i en norsk "Strikkesida" där det delas massor av fina stickade saker! Bland annat har det varit jättepopulärt att sticka en Michael Kors halsduk och det fick lilla dottern nys om. Ville ha! :-) Det fanns många olika förslag om vilket garn, vilka stickor och hur många maskor man skulle lägga upp. Hur klarade vi oss utan internet tidigare? Här är familjen så van vid att jag sitter och stickar, så att jag stickar julklappar precis bredvid den som ska få klappen, det märker man inte...


Mönster: Från facebook
Stickad till: Thea
Garn: 4 nystan Drops Cloud i natur, färg nummer 01
Stickor: 9.0


Jag lade upp 25 maskor och stickade mosstickning 1 rät, 1 avig. Klippte fransar från det sista nystanet och stickade sedan till garnet tog slut. Garnet är garanterat fritt från att det sticks! Dottern är lite känslig för sånt, men det här är mjukt och härligt.


Ha´ det gott!











Inga kommentarer: