Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

15 november 2010

Syfestivalen


Äntligen har jag fått igång min kamera och den har fått nya, fräscha batterier och sköter sig ett tag till. Det är inte världens bästa kamera, men den duger åt mig, fast bilderna blir därefter. Förra lördagen var jag alltså äntligen på Syfestivalen med äldsta dottern. Jättehärligt! Jag fick inte så mycket med mig hem, dottern fick mer (genom mammas plånbok) men jag är mycket nöjd. Nepal och Puddel från Drops till dessa vantar. Jag såg dom på bloggen hos Nystan & Härvor och kände att jag också måste ha sådana.

Jag köpte också två nystan av ett blandgarn i ull/akryl. Det var de underbara färgerna i lila och grönt som bara ropade på mig. Tyvärr syns det inte så väl på bilden, men jag lovar, man blir glad av det. Jag vet inte riktigt vad det ska bli ännu, men sedan länge har jag varit sugen på att sticka en sassymetrical cardigan, en kortärmad kofta som finns här. Kanske, kanske blir det en sådan någon gång...

Något som jag bestämt mig för att köpa redan innan jag åkte var ett projekt som egentligen inte alls är något för mig. Jag kan inte brodera, men jag tänker försöka nu. Jätteläckra muddar, broderade med stickad innerdel, kolla länken! Så fina, så fina. Jag köpte de svarta.

Vi strosade runt och tittade, hade en jättetrevlig dag. Det fanns mycket att klämma på.



Jag hämtade naturligtvis min vinst också! Jag har varit nere på biblioteket och beställt boken Norsk strikkedesign, där den härligt, läckra koftan kommer ifrån och sedan ska jag försöka få till kanterna och sy dit ärmarna. Har provat de ihopsydda fram- och bakstyckena och den sitter perfekt. Tack ännu en gång, snälla Eva-Lotta med bloggen Tålamodspåsen! Jag var så rädd att du skulle ångra dig... :-)

Har stickat färdigt lite smått och gott under de sista veckorna och bilder kommer senare. En mössa och en sjal som ska blockas har det blivit, samt tre röda pulsvärmare med pärlor på beställning. Jag har hela huvudet fullt med ideer, men som det ser ut nu så måste jag gå ut starkt med julklappar. Brukar göra så för att sedan inse att jag kommer att bli ifattsprungen av julen innan hälften hunnit bli stickat. Men jag försöker väl i år också!

Ha det gott!

Inga kommentarer: