Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

6 juni 2011

Den svarta Annisen


Nu blir de spännande att se om blogger fungerar... Det verkar så när jag loggar in i alla fall? Tidigare i veckan så har jag varken kunnat logga ut eller logga in och inlägg jag skrivit har inte gått att publicera. Bara ett lyckades... Sarah gav mig ett tips om att ta bort markeringen vid "fortsätt vara inloggad" och det är så jag har gjort nu.

Här är den svarta sjalen jag stickat till min arbetskamrat som gick i pension i tisdags. Lite märkligt att en person som man jobbat ihop, eller i alla fall känt, i 28 år bara inte finns där helt plötsligt. Jag önskar henne verkligen en skön tid med början denna sommar!

Mönster: Annis från Knitty
Stickad till: En arbetskamrat
Garn: Cirka 80 g Kauni 8/2 solid i svart
Stickor: 5.0

Idag är det nationaldagen, grattis Sverige! En extra ledig dag efter helgen med härligt väder. Helgen har annars bestått av flera andra firanden, vilket varit mycket trevligt. I lördags kväll lyckades vi få in en gratiskonsert med Stefan Sundström i solskenet, sådant tycker man om!


Ha´ det gott!

3 kommentarer:

Emma sa...

Jättefin! :)

Otaliga projekt sa...

Den är verkligen jättefin. Jag börjar snart känna mig redo för någon form av spetsstickning. Det är på tiden!
Sarah

mary-ann sa...

läcker :))