Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

25 januari 2012

Yogasstrumpor

En av barnens kusiner fyllde 17 år i helgen. Hon önskade sig en box med tre filmer om yoga,

Bilden lånad från cdon.se

vilket hon fick. Men hon var ju tvungen att få ett par yogastrumpor också! Som tur är har jag ett lager rester av Svarta fårets raggsocksgarn. Nej, nej, här köps inget nytt inte! Det blir till att dyka ned i lådorna för att hitta passande garn. Upp kom jag med grå, turkos och cerise rester från gamla projekt.


Jag lade upp 40 maskor och stickade fotdelen i slätstickning.Maskade av 20 maskor för hälen, eller hålet för hälen och lade upp 20 maskor igen på nästa varv. Avslutade med 2 räta, 2 aviga till resår på fotdelen. Hålet för hälen blev lite sladdrigt så jag virkade fasta maskor runt som drog ihop det hela lite.

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Annika GW sa...

Yogastrumpor! Har aldrig sett något liknande. Vilken rolig ide! / Annika