Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

26 februari 2012

Raggisar

Nu känns det som att våren är här! Idag har mannen varit ute och klippt äppelträden och solen har lyst hela dagen. Det är inte mycket snö kvar, mest bara lite is, men det har varit lite kallt... Bokrea har det också varit den här veckan. Lite inköptes, men inte en enda stickbok. Det var lite dåligt med dom i år, tyckte jag. Inget som jag blev sugen på att få hem. Det blev kokböcker, några biografier och en roman.


Här är garnet som jag bara inte kunde låta bli att skicka efter från yllotyll och som jag skrev om i det här inlägget. Det kom på posten nu i veckan och är ljuvligt!


Så här långt hade jag kommit igår kväll innan Melodifestivalen. Idag har det inte blivit en enda maska stickad, men jag hoppas att jag hinner sticka lite ikväll. Det är bara att köra på, den enda tankeverksamhet som behövs är att se till att båda trådarna kommer med eftersom den stickas med dubbelt garn.

I fredags fick jag färdigt storkusinens beställda raggisar. Det har blivit lite stickat på många olika, och påbörjade, saker den senaste tiden, så jag är glad att något blir färdigt.


Mönster: 90384 Klassiska raggsockor i Raggi från www.jarbo.se
Stickade till: Storkusinen Jesper
Garn: 2 nystan Järbo Raggi Multi i blått/grått, färg nr 15104
Stickor: Strumpstickor 3.5 och 4

Och det är bara att erkänna, jag har fallit för frestelsen ännu en gång... Men, det var ju rea! :-) Mer om detta senare.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: