Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

17 februari 2012

Tankar en fredagskväll

Vill börja med att tacka Ulla för hennes mail om att hon skulle vilja ha mönstret till mina blå vantar här nedan. En rejäl puff för självförtroendet! Tyvärr kunde jag inte hjälpa henne. Oftast när jag stickar utan mönster så skriver jag upp några små stolpar på en liten lapp någonstans (som sedan försvinner) och mer blir det inte. Tack snälla Ulla, det gjorde gott!

Jag har bestämt mig för att inte åka till Syfestivalen i helgen. Jag blev så besviken i höstas och jag vet genom andra bloggar att jag inte var ensam om det. Däremot vet jag inte varför. För mycket folk? Dålig lust och motivation hos mig själv? Sett allt tidigare? Dåligt med nyheter? Egen snålhet? Så den här helgen stannar jag hemma för att ge det en ny chans till hösten.

Det här kom jag hem med då. Inte mycket att hurra för direkt!

Lilla dottern och jag ska åka till stora staden en dag på sportlovet istället, för att gå i lite garnaffärer och få lite inspiration. Hon är sugen på att hitta en färgglad rundsticka, som jag vet att Drops haft tidigare. Vi får se om hon lyckas hitta en. Själv ska jag köpa raggsocksgarn för att sticka sockor till barnens kusin. Han säger att hans knappt hänger ihop, ska visst nästan bara vara trådar kvar, så han behöver nya.

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Pysselfarmor sa...

Jag har inte heller varit på Syfestivalen på ett par gånger nu för jag tycker det är detsamma som hela tiden upprepar sig...och det är också så mycket annat som finns där som inte alls har med handarbete att göra...och garn hittar man ju att köpa ändå
;-))