Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

24 augusti 2012

Härliga inköp

Man börjar hos en blogg som länkar till en annan....., som länkar till en annan....., som länkar..... På det viset hamnade jag en dag hos LinaOJ och nu har jag ett par nya, härliga vantar till hösten och vintern! Hon gör så mycket fina saker. Inlägget var från mars 2010, men hon var snäll och letad upp dom och nu är de alltså mina. Kolla gärna hennes blogg också, jag länkar! :-)


Motivet är från filmen Dunderklumpen. En film som är helt underbar och som jag älskade när jag var liten. Köpte den på DVD till mina barn. Tror ni att den gick hem? Nej, jag fick snällt sitta ensam och titta. Får kanske försöka visa den flera gånger... ?Många som sett vantarna, känner igen tyget. Dom ska ha haft det som påslakan och det har funnits i olika färger. Något sådant hade inte jag, men jag skulle ha älskat det om jag hade haft!

Nästa härliga inköp är en bok som inte bara jag har köpt, har jag förstått. Jag blir så sugen att prova på något mer avancerat än det jag försökt mig på tidigare. Men ännu så länge ska jag bara titta, planera och önska.


Min rabarber-Margot får nu vila en stund, för det är ett par födelsedagar på gång. Först ut är barnens farmor. Ett par vantar är påbörjade och jag hoppas att de blir klara i helgen, enligt väderprognosen ska det regna och det gör ingenting just den här helgen!

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Ååh vilka ljuvliga vantar. LinaOJ har såå fina saker. Lyllo dig som har så fina vantar till hösten.