Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

8 augusti 2012

Semester III

Nu är jag inne på min sista semestervecka... Känns både bra och dåligt att börja jobba på måndag igen. Jag är morgonmänniska, så att gå upp på morgonen är helt okej, men det här med att göra sig iordning och cykla iväg, där känner jag att det verkligen tar emot! Tycker alldeles för mycket om att sitta länge och äta frukost, läsa tidningen och surfa runt på datorn. Men det ska bli kul att komma tillbaka och träffa alla arbetskamrater och att komma in i rutiner igen är väl kanske bra...?

Jag fortsätter att sticka på min rabarber-Margot. Bålen var klar redan i söndags till 100-metersloppet (ja, det har blivit mycket OS-tittande), men när jag provade den, så kom jag fram till att den var alldeles för kort. Kände mig som en fyrkant, som en kub! Repa upp och sticka på ytterligare cirka 10 centimeter och nu känns den bättre. Trots att jag har semester har det inte varit så mycket sticktid de sista dagarna, men nu ska jag snart börja med armarna.




Ha´ det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Man kan se att du kommit en bit från förra inlägget... :-D
Det blir väldigt läckert, det svarta och rosa/gula!