Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

9 september 2012

Nytt magazine

Den här damp ned i min brevlåda i veckan. Jag har köpt varje nummer under många år nu, men aldrig slutfört någon stickning därifrån. Jag har påbörjat några och en finns kvar som ett UFO, de andra är upprepade. Men den är så härlig att hålla i, titta i och dregla lite över... Jag tar fram dom lite då och då.

Bilden lånad från www.knitrowan.com
 

Under sista tiden har jag haft långt framskridna planer på att, som många andra, sticka en "Skappelgenser". Alpackagarn har jag i mina gömmor, så det är bara mohairen som ska inhandlas. Den ser så härlig ut!

Bilden är lånad från http://mariaskappel.no


Sedan hittade jag den här i Rowan magazinet...

Bilden är lånad från www.knitrowan.com

Titta på färgerna! Så läcker och säkert härligt mjuk och go! Vilken hösttröja. Stickad med tre trådar Kidsilk Haze.

Men... Vem har råd med 17 nystan Kidsilk Haze? Inte jag i alla fall och jag tror att tröjan kräver orginalgarnet för att bli lika läcker. Antingen får jag fortsätta att planera att sticka mig en Skappelgenser eller också får jag börja köpa trisslotter? Jag tror att jag väljer det första alternativet! :-)

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: