Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

20 september 2012

Strumpor

Det blev ett par strumpor i alla fall, trots brist på blockare. Dom fick lite konstiga veck, men de hoppas jag kommer att försvinna efter användning.


Mönster: 121-15, sockor i Karisma från Garnstudio
Stickade till: Lotta
Garn: 3 nystan Karisma i mellanblått, färg nr 60
Stickor: 3.5

Önskemålet var strumpor med bubblor/muscher på. Det fanns inte på det här mönstret och jag hittade inget annat mönster som passade garnet. Men utefter flätan kunde man få dit dom, så det blev 28 stycken på varje strumpa. Ett kul mönster att sticka.

Min rabarber-Margot är färdigstickad, så nu ska jag fästa trådar och tvätta upp den. Kommer nog snart att behöva användas, idag är det kallt ute!

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: