Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

14 oktober 2012

Några små projekt

Ett litet inlägg med några små projekt en riktigt höstlik söndag.

Helt plötsligt har vi blivit med en kanin till här hemma. En liten ljuvlig varelse som heter Bosse och det namnet fick hon innan vi visste att det troligen är en hona... Så nu har vi två kaniner som bor i en radhuslänga (två burar bredvid varandra), innanför köket. :-) 

Två par pulsvärmare stickade till två kollegor som som bidrog med hjälp så att vi kunde ta hand om Bosse. Bilden är urusel, men det är två rosa rosor från Panduro påsydda på varje par. Ett nystan räckte precis till ett par värmare, det blev inte många centimeter kvar.


Mönster: Mitt eget
Stickade till: Annette och Yvonne
Garn: 1 nystan till varje par av Svarta fåret Ulrika i oblekt, färg nr 05
Stickor: 4

Nästa projekt är också ett par pulsvärmare stickade av samma garn. Det är otroligt mjukt och underbart att sticka med! Det enklaste möjliga. Ett rör som stickats på strumpstickor och två varv virkade stolpar. Även här blev det inte många centimeter kvar av garnet. Sånt gillar jag, då behöver det inte bli några små slattar kvar...


Mönster: Mitt eget
Stickade till: ?
Garn: 1 nystan av Svarta fårets Ulrika i mörkgrå, färg nr 09
Stickor: 4

Ha´ det gott!

1 kommentar:

kanarin sa...

Hej, tack :)
Vilka fina pulsvärmare! Det enkla blir ofta det finaste ju.