Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

12 november 2012

Rabarber-Margot

Den har varit klar länge och jag har ännu en gång fått det bekräftat! Jag är ingen tröjtjej, jag är en kofttjej! Eller tjej och tjej... :-) Jag gillar inte tröjor, ändå så har jag flera stycken påbörjade. Jag känner mig som en Michelingubbe, när jag får på mig en hemstickad tröja. Trivs inte alls!

Blev jättebesviken. Funderar på om jag ska tova den i tvättmaskinen och sy en väska av eländet...




Mönster: Margot från Knitty
Stickad till: Mig
Garn: 2 hg svart tvåtrådig ull från Klippans ullspinneri, 1.5 hg grön/cerise tvåtrådig ull från Toppmurklan (inköpt för många, många år sedan)
Stickor: 3.5

Det melerade garnet är underbart i färgen. Som tur är har jag kvar 1.5 hg av garnet, så det får ligga till sig lite. Någon mer tröja ska det i alla fall inte bli av det garnet! :-) Men nu är den uppvisad i alla fall...

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

varför inte klippa upp den framtill och göra det till en kofta. för den är fin.
/Nettan