Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

26 november 2012

Tiden går och går

och den bara försvinner. Ute är det kolsvart och regnet slår mot fönstren. Riktigt ruggigt är det. Till helgen kunde det bli 10 minusgrader? Och jag hinner inte med! Har svårt att förstå att det är första advent i helgen som kommer.

Först vill jag tacka Nettan som kom med förslaget att jag skulle göra om min misslyckade Margot till en kofta. Jättebra idé! Den ska jag försöka ta tag i. En kofta är i alla fall bättre än en väska och skulle den också bli helt åt skogen - då är det bara tovad väska som finns kvar!

Ikväll har jag slutfört stickningen av guddotterns sjal. Den ligger som en disktrasa på bordet nu och jag är lite orolig för hur det ska gå med blockningen. Den kommer att bli stor och man måste nog dra i den ordentligt för att få ett snyggt resultat. Jag hoppas att jag har nålar så att det räcker. Födelsedagen är den 8 december, så jag har lite tid på mig.


Bättre bild och information kommer när den är helt klar. På den här bilden ser den ganska grå ut, vilket var tanken från början. Men när jag fick hem garnet, så går det mer åt lila. Jag hoppas att mottagaren blir nöjd ändå.

Några mer pulsvärmare har det också blivit under veckorna.


Dessa är stickade i Superwash sport med lite olika mohair garner i passande färger. Inget nyinköpt, utan fanns i gömmorna. Sådant gör gott både i mig och för lagret! :-) Men det är bara att erkänna. Det har blivit inköp också...


Det här är Tweed 210 från danska Garnudsalg. Fina färger och mjukt och gott. Det var också ett jättebra pris på garnet. Men man får inte ha bråttom om man ska sticka något... Gjorde beställningen den 27 oktober och garnet kom hem till mig den 23 november. Jag medger att jag blev lite orolig över vad som hänt på vägen med garnet. Det finns inte heller någon mailadress till säljaren, utan bara ett telefonnummer och min danska är ju inte den bästa. Men nu är garnet hemma hos mig och jag har planer för det. Men ännu så länge får det ligga till sig lite.

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Hedvig sa...

Usch vad jag känner igen det där med att tiden bara går och man inte hinner med ens häften av det man föresatt sig...

Fast det ser ut som du hunnit med en hel del fint ändå! :)