Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

16 december 2012

30-års kalas

Förra helgen var jag på 30-års kalas och  eftersom födelsedagsbarnet är gravid så blev det två stickade saker i present.

 
 
Färgen är exakt samma, även om det inte syns på bilderna!
 
Till födelsdagsbarnet blev det en sjal, en Ashby stickad i Cascade 220. Ett helt underbart mönster och sjalen blev nog den största jag stickat, 1 x 2 meter. Någon gång ska jag sticka en likadan till mig själv, den var jättekul att sticka. Man började med nederkanten, plockar upp maskor längs med den och stickar samt minskar tills man kommer upp till nacken. Garnet är också underbart, en grålila ton som är uppblandad med lite rosa och lite turkos och rätt lätt- och snabbstickat. 

Mönster: Ashby av Leila Raabe
Stickad till: Sofia på hennes 30-års dag
Garn: 4 härvor Cascade 220 Heathers i grålila, färg nr 7806
Stickor: 4.0

Till den lilla kommande bebisen blev det ett par tossor.

Mönster: Baby´s Booties
Stickade till: Sofias baby Pelle
Garn: Lite Cscade 220 Heathers i gålila, färg nr 7806 samt en gnutta turkos tvåtrådig ull som jag inte vet vad det var
Stickor: 4.0

Om drygt en vecka är det julafton. Men jag ligger inte riktigt i fas längre. Hoppas att jag slipper sitta natten innan julafton och sticka bara...

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Fina presenter! Bootiesarna får mig att vilja bli mormor på studs...