Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

25 december 2012

Juldagens morgon

Så här mitt i julhelgen, vilket snöoväder man vaknade till! Det blåser isbitar och det har säkert kommit 20 centimeter snö under natten. Vilken tur att man inte ska cykla till jobbet idag! :-)

Bilden är lånad från www.proxitron.se

Vill önska er alla en riktigt god fortsättning på helgen och hoppas att ni haft en lugn och skön julafton. Här blev alla planerade julklappar färdigstickade och jag slapp sitta och sticka natten till julafton... Nu är det dags att påbörja nya projekt!

Tillsammans med lite julklappsböcker härom veckan kom det också med en stickbok till mig. Suveræn strik av Lene Holme Samsoe. Jag älskar hennes böcker och härliga modeller, även om jag bara har stickat en väst ur de två tidigare jag har. Men som vanligt har jag många, många planer... Den är verkligen värd att ha hemma i bokhyllan!

 
 
Ha´ en riktigt god fortsättning!


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Här kom regnet framåt julaftons kväll och mycket av snön är borta här. Lite tråkigt...
Lite nya stickböcker är aldrig fel. Känner inte till den författaren men det var ett bra tips! :-)
God fortsättning!

Hedvig sa...

Ett rikgtit gott nytt handarbetsår önskar jag dig! :)