Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

28 oktober 2013

Två sjalar

Mina två sjalar är nu blockade och använda. Fått fina kommentarer om båda och det är mysigt.

Först ut var den gröna. Jag stickade den helt efter mönstret, men tycker nog att den kanske blev lite liten. Nästa gång jag stickar den ska den göras längre. Garnet är underbart mjukt och skönt, köpt från Magasin duett.


Mönster: All about love, gratismönster på Ravelry
Stickad till: Mig
Garn: 2 nystan Onion knit Tussah silk i grönt, färg nr 206
Stickor: 5.5 och 4.0

Nästa sjal är den gula, den solgula som inspirerats av StickPricks fina. Jag gjorde en extra omgång av mönstret, så storleken blev perfekt. Sjalen är stickad i ett garn från Bergå och är lite stickigt...


Mönster: Shaelyn
Stickad till: Mig
Garn: 1,5 härva Bergå filtgarn 6/2 i solgult
Stickor: 5.0

Sedan sist har jag också repat upp två koftor som legat allt för länge i gömmorna. Får bli något annat en annan gång...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: