Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

1 oktober 2013

Om man avmaskat...

... en sjal, så får man lägga upp en ny?

 
 
Den gula "trasan" som ligger i en hög är min Shaelyn som egentligen varit färdigstickad, men inte avmaskad, under en längre tid. Nu väntar den på att bli blockad och jag tror att jag kommer att kunna få den ganska stor när den blir färdig.
 
Så klart att man måste få lägga upp till en ny sjal, när man är färdig med en! Det gröna ska bli en All about love och garnet är Tussah silk från Magasin duett. Jag har sett att många stickat den i det garnet och sjalen är fin i både storlek och modell, garnet är jättemjukt och färgen är härlig. Kan inte bli bättre?
 
Annars har mitt stickande mest bestått i att sticka provlappar till grundkursen i stickning på HV skolan. I helgen stickade vi korsade maskor och nu är det över en månad till nästa helg och kurstillfälle. Som tur är brukar ju tiden gå fort!
 
Ha´ det gott!

Inga kommentarer: