Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

12 december 2010

Tredje advent




Tiden går alldeles för fort. Julen närmar sig med rekordfart. I veckan som kommer är nästan varje kväll bokad för någon aktivitet, så det börjar bli lite panik med julklappsstickningarna. Två stycken projekt har jag redan lagt på hyllan, dessa får bli till en annan gång.

Veckan har gått åt till att sticka fler pärlmuddar. Muddarna på den översta bilden har lilla dottern beställt till sin flöjtfröken som slutar sitt vikariat. Det är så tråkigtatt hon ska sluta, hon inspirerar verkligen dottern som har lärt sig jättemycket under den här hösten. Det är klart att hon ska få en julklapp! Mönstret är hittat på Ravelry.

Stickad till: Flöjtfröken
Garn: Svarta fårets babyull, 1 nystan färg 815
Stickor: 2

Muddarna på den nedre bilden har jag hittat på själv. Det är samma muddar som de som inte kom med på bild förra gången. Fick en beställning genom en bekant så den här gången vet jag inte vem som ska ha dem, förutom att det är två systrar som ska ha dem på sig när de rider på tävlingar. Jag hoppas att de blir nöjda.

Jag har också ett par lite tjockare knästrumpor ligger på tork, bild kommer senare.

Ha´ det gott!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Väldigt bra med pulsvärmare till musikanter; det blir lätt kallt om fingrarna när man "spretar" med dem!
Jättefint med både noter och hjärtan!

Tina sa...

Fina muddar! Pärlor som glittrar blir perfekt till jul. ;)

Annika sa...

Tack snälla Cecilia och Tina för era kommentarer!
Har två par till på gång som ska vara färdiga till jul, sedan får det vara nog för i år. :-)
Ha´ det gott!

Linda sa...

Hej och grattis till vinsten i min utlottning!

Linda