Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

26 januari 2011

Grå, grå...



Verkar ha kommit in i en grå perioden... Kanske speglar den det tråkiga vädret, en dag tö och slask, nästa dag jättekallt. Och mörkret. Längtar till våren! Blir det värre med åldern? Vill kunna gå ut och sätta mig i solen och sticka med en kopp kaffe. Men först måste snön smälta bort så dörren går att öppna. Vi byggde en altan, eller vi, mannen byggde en altan förra året och en liten balkong. Den är min, där ska jag sitta i solen i vår! Bara det blir väder så att man inte behöver ha vantar på sig.

Den översta bilden är en favorit i repris. Stickad många gånger tidigare, men aldrig till mig själv. Det var den första lace-sjalen jag någonsin stickat och det första engelska mönstret. Kämpade på i början, men så härligt när jag kom på tekniken. Det är en flower basket av Evelyn A Clark, en kvinna som verkligen kan göra sjalar! Den här gången hade jag tänkt att den ska bli riktigt stor. Har börjat på den elfte omgången av mellanbården, i mönstret ska man sticka sju omgångar. Garnet kanske räcker till en omgång till, får se, för nu börjar varven bli lååånga.

Nästa gråa projekt är en kortärmad kofta från Drops. Mönstret är egentligen en top, men jag tror att jag har mer användning för en kofta. Garnet som jag stickar den i, är ett garn som jag köpte på någon utförsäljning för länge sedan. Får se om det blir bra, kanske blir det svårt att blocka ut den snyggt när det innehåller lite akryl?

Funderar fortfarande på att anmäla mig till brodyrkurs...

Ha´ det gott!

2 kommentarer:

Tina sa...

Brodyrkurs låter superkul!

Annika sa...

Hej Tina!
Ja, jag är jättesugen. Det gäller bara att bestämma sig... :-)
Jag är bara lite osäker på om jag verkligen kommer att gå iland med det.