Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

12 januari 2011

Och ett par till...

Det blev ett par Lovikkavantar till... Men det är de sista för den här säsongen, tror jag! Yngsta dottern ville ju också ha ett par när kusinerna fick. Först ville hon ha sitt namn broderat på dem, sedan ville hon att jag skulle brodera Pink på handen (artisten), men det sista vi kom överens om är det resultat som blev. Tyvärr är bilden alldeles för ljus, färgen på vantarna är mörkare rosa.



Mönster: Eget
Stickade till: Yngsta dottern
Garn: 2 härvor Svarta fårets Lovikkagarn, färg 40
Stickor: Nr 5.0



Det är svårt att kliva in hos Garnkorgen utan att handla, speciellt när man hittar något på rea. Fyndade bomullsgarn som jag ska virka en väst av. Har hittat ett mönster på Drops som jag tror kommer att bli bra till sommaren, är lite förtjust i starka färger och en röd väst skulle jag vilja ha.




Härom dagen var jag inne en sväng på biblioteket och kollade om de hade fått in några nya stickböcker. Hittade den här istället och vilken bok det är! Rekommenderas varmt och står nu överst på min önskelista. Jag som inte är så bra på att brodera, blev jätteglad över att hitta en bok som visar gamla traditionella tekniker på ett så läckert sätt. Känns inte alls mossigt! Och förklarar på ett sätt som man förstår! Här är länken till hennes blogg.

Eftersom Pink redan nämnts i inlägget kommer här en youtube-länk med en låt som även mammor gillar. :-) En underbar låt!

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: