Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

16 februari 2011

Stickad kudde



Min svåger fyller år i början av mars. Under alla år så har han fått böcker från bokrean, helst deckare. I år så önskar han sig en stickad, naturfärgad kudde att ha hemma i soffan. Stickat på framsidan och ylletyg på baksidan. Hade tänkt mig vadmal, men det fanns inte att få tag på här i stan. Hittade ett jättefint ylletyg i samma färg som garnet och expediten var (nästan) tveksam till att sälja det till mig... :-) Hon hade tänkt sig att det skulle sys vackra yllekappor och jackor av det. Men en kudde?!

När jag får en sådan önskning är det bara att lägga allt annat åt sidan. Stickade en provlapp som visades upp och den accepterades. Fram med penna och papper för att rita flätor. Garnet jag ska sticka den i är Gjestal naturgarn. Garnet ska egentligen stickas med stickor nummer 9, men jag har gått ned till stickor nummer 6 för att det ska bli tätt och bra. Känns bra och verkar bli helt okej.

Däremot hänger min tjocka, lila kofta på gärsgårn ännu en gång. Kommer troligtvis att repas upp och nu gäller det att hitta en ny modell. Inga fler försök med den här jackan, inte.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: