Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

20 februari 2011

Syfestivalen

Satt och läste många trevliga stickbloggar i morse och såg att vi var en hel del som varit på Syfestivalen i helgen. Såg också alla fina saker som följt med hem. Tågen fick perfekt och dagen blev lyckad. Stora dottern mötte upp mig på stationen och och det är alltid trevligt! Det är så härligt att gå bland alla andra "tanter" och titta och klämma på saker. Dottern var mest inne på pärlor och smycken, jag tittade mest efter broderier och garn. Var lite inne på att köpa mig ett läckert retrotyg att sy mig en kjol av också, men kom inte så långt...

Här ovan är det som jag köpte med mig. Man kan verkligen undra om våren är på väg? Inte i alla fall om man ser mitt färgval.

Jag köpte 8 nystan koksgrå Lettlopi från det nyöppnade Islandsgarn, tre läckra lila emaljknappar (till min lila kofta om den någonsin blir klar!) från Garngalleriet, tre små, ritade linnebitar att brodera från Fingerfärda och koksgrå vadmal från Korps.

Vad jag ska sticka av garnet vet jag inte riktigt än, men det var svårt att gå därifrån utan att köpa det. Vadmalen ska jag antingen ha att öva broderi på eller kanske ska det bli en kasse/väska med broderi på. Visst är det härligt att ha en massa planer?

2 kommentarer:

Jenny sa...

Fint garn!

Annika sa...

Hej Jenny!
Ja, det är jättehärligt. Kan säkert bli en favorit.
Ha´ det gott!