Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

23 augusti 2011

Röd virkad väst




Nu har det varit dött här en period, men bara på bloggen, jag håller igång på olika sätt! Jag tänker att jag ska blogga, men sedan blir det stopp eftersom min dator inte direkt gillar blogger... På min dator skriver jag ned det jag vill få skrivet och laddar ned bilder, sedan måste jag antingen låna dotterns dator (och när är den ledig?) eller ta den jag har på jobbet (och där är det full fart just nu) för att redigera det jag skrivit. Nu vill jag inte bara ha en ny kamera, jag vill ha en dator också...

Annars fortsätter jag som vanligt. Ambitionen att göra färdigt gamla UFO:n är god, men håller inte så länge. Yngsta dottern vill ha en pippi-tröja, samma modell som äldsta dottern fick i våras. Och vem kan säga nej när man får börja på en ny stickning? Jag har också hunnit att börja sticka av mitt upprepade isländska LettLopi garn. Tanken var att det skulle bli en Tea leaves cardigan, men det kändes ganska direkt efter att jag börjat sticka den, att det här skulle inte bli bra. Repade upp garnet igen och började på en Freyja-kofta. Att sticka en kofta med ett garn som var tänkt för det, det är lite lyx. Har stickat bålen samt ärmarna och har börjat på oket och det känns helt okej fortfarande. Är det så för er också, att känslan oftast är rätt? Börjar det kännas som att det inte kommer att bli bra, då brukar det inte heller bli bra?

Ett gammalt påbörjat projekt är i alla fall färdigt. Den röda, virkade västen från Drops. Bilden är inte den bästa, känner mig lite som en hösäck när jag ser bilden. Västen har varit klar ett tag, men jag har inte använt den ännu på grund av två orsaker. För det första tycker jag inte riktigt om att man ser rutorna i nacken och fram på bröstet från avigsidan och för det andra blir det lite tjockt i nacken när man viker kanten. Jag tror och hoppas att det kommer att kännas bättre fram på höstkanten när det blir lite ruggigare.

Virkad till: Mig
Garn: 5 nystan Marks&Kattens Eco baby bomull i färg 905 , röd
Virknål: 3.5

Idag är det sommar igen, men de sista veckorna har varit riktig höst.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: