Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

30 december 2011

Födelsedagsvantar

Nu på morgonen har jag skickat in mitt bidrag till Stickameras mönstertävling. Tanken är att det skulle bli två sjalar, men tiden räckte inte riktigt till. Nu blir det spännande att vänta och se...

För några dagar sedan firade vi lilla dotterns 10-års dag och hon önskade sig ett par pippivantar. Och så fick det bli.


När hon öppnat paketet kom hon på att hon önskade sig nog en pippihalsduk också. Vi får se hur det blir med det... :-)

Mönster: Eget
Stickade till: Thea
Garn: 1 nystan Svarta fårets Superwash sport i natur, färg 200, en liten rest av Svarta fårets Superwash sport i blått, färg 207 och rött, färg 209.
Stickor: 3.5

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Håller tummarna för din sjal!
Även dessa vantar var fina! Klart att hon ska ha en halsduk också! (SÅ tokigt tråkigt att sticka halsdukar, bara!):_)