Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

11 december 2011

Tredje advent

Bilden är lånad av haniixfoto.blog.se

Idag är det tredje advent. Det känns som att det skulle vara julafton när som helst, men det är ju faktiskt nästan två veckor kvar. Lite tid till alltså... Nu är nästan alla klappar klara, förutom en som ska inhandlas nästa helg när vi ska åka till stora staden och jag har också ett par vantar halvfärdiga, men sen, sedan är det klart. 

Idag har jag varit på 29-års kalas. Så mysigt och i paketet fanns naturligtvis också ett par vantar! :-) Börjar undra om ens vänner och kamrater kanske tröttnar någon gång? Vantarna är mina fjärde par av Bellas mittens och det är ett par sådana som också ligger halvfärdiga. Älskar mönstret, det är underbart att sticka! Det är bara att följa varv efter varv, den enda ändringen jag gjort är att jag la till ett varv på tummarna. Modellen som går upp en bit på armarna är jättebra, det finns så mycket kläder just nu med trekvarts armar och varntarna passar perfekt till det.


Mönster: Bellas mittens
Stickade till: Mitt gudbarn Sofia
Garn: 2 nystan Svarta fårets Raggsocksgarn i grått, färg 08
Stickor: 5.0

Ny arbetsvecka imorgon och fortfarande ingen snö. Är lite kluven till det. Visst är det skönt att slippa släpa cykeln på oplogade cykelbanor, men en eller ett par decimeter skulle inte göra så ont, eller hur?

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: