Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

4 december 2011

Här är...

...min första julkula! Lite för pilligt för mig kanske? Det ska i alla fall bli en till så småningom som jag ska ge bort istället för julblomma. Kanske man får in snitsen ordentligt på andra kulan? Själva mönstret är inte från Arne&Carlos, utan jag har hittat det på Ravelry hos Muhv som ritat några egna utifrån deras grundmönster. Jättefina kulor! Tyvärr blev bilden lite suddig, som vanligt.


Mönster: Jõulukuulid (Ravelrylänk)
Stickad till: Till en vän
Garn: Lite av svart, färg 815 och rött, färg 823 av Babyull från Svarta fåret.
Stickor: 2.0

Idag är det redan den andra advent, den här månaden går alldeles för fort! Och i år tror jag visst att Tomten har lånat vår tvättstuga som förråd... :-)


Bilden är lånad från www.hallonsplace.blogg.se

Ha det gott!

Inga kommentarer: