Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

6 maj 2012

Sörmlands stickakademi

Vilken dag det blev igår i Eskilstuna! Den börjde med ett mycket trevligt föredrag av Carin Appelqvist, om hennes stickande och framför allt om tvåändsstickning. Jag säger det direkt. Jag hamnade inte i hennes grupp när vi sedan delade upp oss för workshops!!! :-)

Min grupp var för nybörjare och passade mig perfekt. Gruppen leddes av Agneta Söderberg, en kvinna med en stickfilosofi när det gäller tvåändsstickning som passade mig perfekt - det ska vara kul och användbart. Inga tvåändsstickade aviga maskor eller krokmaskor här inte. Jag tror att hon fått mig att vilja fortsätta den här långsamma tekniken. Himla trevlig kvinna!

Efter lunch bytte vi grupper och fick sticka nöör och roositud muster med estnisk flerfärgstickning. Den gruppen leddes av Triinu Andreassen. Också en jättetrevlig kvinna! Hon bjöd på kunskaper och hon bjöd på sig själv. Det är jättekul att lära sig nya färdigheter och sedan kanske kunna använda dem till bland annat egna vantar framöver.


Det är lite svårt att se på bilden, men i mitten ligger mina påbörjade tvåändsstickade strumpor i grått och upptill ligger mudden i den estniska tekniken. Ja, och så ligger det visst två härvor garn som också fick följa med en mycket nöjd dam hem!

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: