Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

1 maj 2012

Våren är här!

Den sista veckan har det inte blivit mycket stickat och när jag har stickat har det liksom inte blivit något riktigt resultat. Jag har påbörjat flera nya projekt, så just nu finns fyra stycken stickningar på gång. Lika viktiga alla fyra.




Stor del av tiden har tillbringats i trädgården. Efter förra sommarens stenläggning har en liten rabatt blivit organiserad och färdig. Det är en himla tur att jag inte tog ett par, tre steg bakåt för då hade det som inte är färdigt också blivit med på bild. Lite stickrelaterat är det i alla fall. Det hänger en tröja över kanten uppe till vänster. :-) Det blev lite varmt med ylletröja på. Det har varit härliga dagar!

På lördag är det träff i Eskilstuna med Sörmlands stickakademi. Ser fram emot det! Estnisk flerfärgsstickning samt tvåändsstickning står på programmet.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: