Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

29 augusti 2013

Min Ylva...

... har varit färdig ett tag nu, men jag har inte haft tid att blogga om den. Jo, tid har jag nog haft, men inte ork? Jag har börjat jobba heltid och inte trodde jag att det skulle vara sådan stor skillnad på att sluta jobba klockan 15.00 till att sluta jobba klockan 16.15. En timma och en kvart per dag ska väl inte vara något?


Jag tycker så mycket om den. I vanliga fall har jag svårt för att få till rätt storlek, men den här gången känns det jättebra. Var noga med att kolla masktätheten innan jag började sticka och det betalar sig i slutresultatet! Undrar om jag kommer ihåg det till nästa gång...? :-)

Mönstret är jättebra skrivet och ränderna gör att det går fort att sticka. Jag kommer säkert att använda mönstret till fler koftor, men i annan stil. Rekommenderas varmt!

Garnet har jag skickat efter från Garnudsalg i Danmark. Det tog väldigt lång tid att få hem garnet och det finns ingen annan möjlighet att ta kontakt med säljaren, förutom att ringa. Igen mailadress. Då var det bättre att vänta, än att ringa och prata danska... Tanken var att det skulle ha blivit två tröjor, en till dottern och en till mig. Men när garnet äntligen kom hem i brevlådan, så passade det inte på flera sätt. Garnet var lite för tjockt och färgerna var inte riktigt okej för dottern. Det är inte lätt att göra en 11-åring nöjd.

Mönster: Ylva av Marias garn
Stickad till: Mig själv
Garn: 2 nystan Garnudsalg.dk tweed 210 i cerise,
2 nystan Garnudsalg.dk tweed 210 i svart,
1 nystan Garnudsalg.dk tweed 210 i rosa,
1 nystan Garnudsalg.dk tweed 210 i brunt
Stickor: 4.0 och 4.5

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Sanna T Sköld sa...

Gillar denna kofta. Så kul att se den.