Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

18 september 2010

Födelsedagsvantar


Tiden bara flyger iväg och den här veckan har det inte heller blivit mycket stickat! Igår lyckades jag få till två varv på knappkanten på min Tempestkofta, vilket inte är mycket att hurra för. Veckan har mest bestått av utbildningar, två kalas, föräldramöte och andra möten.

Har i alla fall fått till ett par vantar stickade med racerfart. Min svägerska fyllde år i veckan och hon är galet förtjust i vantar och ja, det är hon som också fick kaninvantarna och Tiffanyvantarna. Det är roligt att sticka till henne, man får fria händer och hon uppskattar verkligen det hon får. Hon har också överfört vantmanin på sin dotter, vilket jag absolut inte har något emot! :-)

Mönstret hittade jag som vanligt på Ravelry (vad skulle man göra utan den) och de gick snabbt och lätt att sticka. Jättekul mönster! Det var första gången jag stickade ett par vantar med vridna räta maskor i resåren och jag funderar på varför jag inte gjort så tidigare. Tanken var först att jag skulle sticka ett par ugglevantar, "Give a Hoot", men jag fick inte masktätheten att stämma och hade inte tid för att försöka fixa till det. Det är därför vantarna är gråa, de hade nog blivit roligare i en starkare färg.

Stickade till: Min svägerska Lotta
Garn: Två nystan Svarta fåret raggsocksgarn, färg 11
Stickor: 4,5

Idag ska jag göra allt det där andra som borde ha gjorts under veckan. Men sedan, sedan ska jag sätta mig ned och sticka!
Önskar er alla en skön helg!

Inga kommentarer: