Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

4 juli 2010

Tiffanyvantarna


Nu är Tiffanyvantarna från Knitty färdiga. Jag hoppas att mottagaren blir nöjd och att dessa vantar plus ett par jag påbörjat (från eget huvud, rapport kommer senare) är värda en kaninbur. :-)


Mönster: Tiffany
Stickad till: Min svägerska Lotta
Garn: 1 nystan vardera av färg 45, 13 och 36 Drops Karisma samt färg 510 Marks & Kattens Superwash safir.
Stickor: 2


Orginalvantarna består egentligen av fem färger, men man tager vad man haver och så får det bli därefter. Känner mig ganska nöjd med resultatet, skulle kanske ha blivit lite bredare över handen, men de kommer säkert att töja sig och formas efter användaren.

4 kommentarer:

Therese Lestander sa...

Härliga somriga färger och ljuvliga vantar! Fin blogg du har!

Annika sa...

Tack snälla! Du är mycket välkommen tillbaka.
Ha´ en skön sommar!
Önskar
Annika

Veronica sa...

Jättefina vantar! Hoppas du får en exklusiv kaninbur ;)
/ Veronica

Annika sa...

Hej Veronica!
Tack för din kommentar. Jag tror att buren är jättefin, den ska visst vara handgjord av svägerskans morfar.
Ha´ det gott!
//Annika