Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

17 juli 2010

Semester


Igår var sista arbetsdagen inför semestern och idag har den börjat med värme, sol och lite regn. Går och väntar på en rejäl åskskur, det skulle vara skönt om det inte var så kvavt. Fyra veckors semester kommer det att bli. Inte så mycket planerat, en tur till Stockholm på tisdag, kanske kommer det med lite garn hem. Tredje semesterveckan åker vi till Danmark - då kommer det garanterat med lite garn hem!


Vill bara visa upp ett bildbevis att mini-Annisen är klar. Som syns på bilden stickade jag bara två varv med "pluppar", eftersom jag var rädd att garnet inte skulle räcka. Igår kväll infann sig helt plötsligt lite lust att nåla upp den och nu ligger den och väntar på att bli torr. Jo, jag har också köpt pussel på bil-tema som jag blockar på... :-)


Vad jag stickar nu? Ull känns fortfarande alldeles för varmt, så jag har tagit fram ett gammalt projekt, en Lady Kina i BC garns soft silk. Det går sakta, sakta. 332 maskor per varv och garn av silke som inte vill glida på stickorna! Men skam den som ger sig, bild kommer senare.

2 kommentarer:

sinneskatten sa...

jag har också stickat den sjalen och en skojig sån var det.
gillar när det går ganska snabbt.
men nu väntar blockningen ,det blir gärna så när jag stickar.
Men jag fick tag i sådana pusselbitar nu på semestern så nu gäller det att ta tag idet.

Annika sa...

Hej!
Jag tror säkert att jag också kommer att sticka Annis-sjalen flera gånger, absolut.
Det där med blockning är ju ett kapitel för sig, har också svårt att komma igång. Men det är väl bara att ta ett djupt andetag...! :-)
Ha´ en fortsatt bra sommar!
//Annika