Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

13 juli 2010

Värmen!


Just nu blir det faktiskt inte så många maskor gjorda, det till och med tar emot lite!? Värmen tar kål på mig och jag vet att man inte ska klaga! Man ska tänka på snön i vintras, men just nu hjälper inte det...


Min mini-Annis sjal är klar. Den ska bara blockas och sedan kommer det bilder. Garnet räckte som tur var och det blev faktiskt lite över. Kanske kan det bli ett par pulsvärmare? Funderar på Dödergöks.


Tänkte att jag får väl visa upp ett gammalt projekt istället. Swallowtail sjalen är ett av mina favoritmönster när det gäller sjalar. Jag tycker så mycket om att sticka den sjalen. Den här stickade jag till min vän Lisa till julklapp i vintras. Jag stickade den i kunstgarn från Hjertegarn och den blev lätt och luftig.
Ha´ det gott i värmen!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag tycker också Swallowtail är en jättefin sjal.

Annika sa...

Hej Pernilla!
Ja, man kan ju göra den i flera varianter, mindre eller större, med "pluppar" eller utan. "Plupparna" är så pilliga så jag byter oftast ut dem mot pärlor.
Ha´ det gott!
//Annika