Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

29 juli 2011

Bebismössa

En ny liten bebis har kommit till världen i bekantskapskretsen. Grattis Lina och Johan!

Eftersom hans storasyster fick en randig Elfsborgsmössa när hon föddes måste ju lillkillen också få något lite skoj och jag hittade den här mössan på Ravelry. Hade tänkt att den skulle ha varit färdig redan för mer än en vecka sedan, men ibland blir det tvärnit när det är något som inte känns bra. I det här fallet var det öronen. Men när jag kom på ett par egna öron, så blev det fart igen och nu ska den bara slås in och skickas iväg. Jag gjorde vanliga snoddar till knytbandet också, inte I-cords. Det tar så lång tid och är så tråkigt...

Mönster: Top Down Bonnet (Ravelrylänk)
Stickad till: Aminas lillebror
Garn: 1 nystan Mark & Kattens Avanti Cotton i natur + lite rest i vitt och svart
Stickor: 2.5

Mössan är stickad i storlek baby, inte nyfödd. Den här killen var av den lite större sorten, så jag tror att det blir bäst så.

Ha´ det gott!


1 kommentar:

Hedvig sa...

Åh, en liten Totoro-mössa! <3