Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

13 juli 2011

En ny härlig bok!


Idag hämtades ett bokpaket på Pressbyrån. I det paketet låg Lene Holme Samsoes nya bok "Mere feminin strik". Den var smaskig! Den förra "Sticka romantiskt, modernt och kvinnligt" fanns det mycket fint i, men den här boken hade många fler härliga projekt. Många koftar som jag blev sugen på att påbörja. Får se hur länga men kan hålla sig. Kanske finns det ett projekt för mitt upprepade lila garn? Den här boken kommer det att bläddras i... Här är en länk med ett gratismönster till en av de härliga koftorna i boken!



Så här blev sjalen som jag köpte garn till hos Tant Thea i Helsingborg. Garnet heter Venedig och kommer från Marks&Kattens. Inte ett garn jag hade köpt till mig själv, men nu var det ju dottern som hade fria händer och fick bestämma. Turkos är en av hennes favoritfärger just nu och jag hoppas att hon kommer att använda den. Mönstret till sjalen kommer från YlloTylls medlemssida. Det ska egentligen vara hålvarv med jämna mellanrum innan den avslutade spetsen, men jag tog bort dessa. I det här garnet, med sina korta färgintervaller, syntes ändå inte hålen.

Mönster: Från YlloTyll
Stickad till: Yngsta dottern
Garn: 3 nystan Venedig i färg 537 (det var inte mycket som gick åt av det tredje nystanet)
Stickor: 5.5

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: