Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

31 juli 2011

Repa upp!



Har lite svårt att bli nöjd med det jag stickar. Oftast så händer det någon gång mitt i stickningen att jag känner att det här kommer inte att gå vägen... Det är då jag plockar ned allt i en påse som jag ställer undan. Visst, ibland tar jag fram påsen och tänker om och gör klart, men det händer inte ofta. Nu har jag bestämt mig. Har det legat tillräckligt länge och inte känns bra - repa upp! Så här sitter jag nu med 8 nystan Lett-Lopi i koksgrått/svart. Garnet inköpt på Syfestivalen i höstas och tanken var att det skulle bli en Baggy wave sweater från Pickles. Själva tröjan är jättefin, men jag förstår inte hur jag kunde komma på att sticka just den modellen till mig. Jag tror aldrig att jag skulle använda den?

Men Ravelry är underbart. Jag bläddrade runt lite och tittade vad andra stickat av garnet och hittade Medeas Tea Leaves cardigan som hon stickat i Lett-Lopi. Klick, klick, klick på datorn så ligger ett nytt mönster till garnet där i min mailbox för bara några tior! Nu ska jag försöka hålla mig och inte börja på den förrän jag gjort färdigt några andra påbörjade saker. Får se hur det går...

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: