Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

12 juli 2011

Översvämning och garn.


Hemma från semesterresa. En resa som gav både regn och solsken. Vi hamnade mitt i ovädret i Köpenhamn! När vi gick Ströget ned mot Tivoli började de mörka molnen komma. Muller hördes också och vi tittade på varandra och funderade på om det var klokt att gå in på Tivoli? Men vadå, vi hade ju regnjackor med oss och en liten åskskur går ju snabbt över... Jo, pyttsan. I över två timmar var det skyfall, blixt och dunder utan minsta lilla tendens till att minska i intensitet - så tiden på Tivoli tillbringades inne i en liten restaurang tillsammans med många andra. Sirener från brandbilar och polis hela tiden. Det var bara att ge upp och försöka ta sig tillbaka till hotellet. Vatten överallt och hela foajén på hotellet var översvämmad... Bilden har jag tagit med mobilkameran, det är svårt att få med hur det verkligen var på en bild.


Men vi hade många fina dagar med vackert väder också på vår semester. På bilden är Tycho Brahe och den är tagen på Ven. En ö som jag verkligen kan rekommendera att åka till. Så härligt! Båten gick från Landskrona och sedan kunde man hyra cykel, vandra/promenera eller åka buss. Jättefina badstränder och många små smultronställen. Om jag bara skulle veta att vädret var fint, skulle jag gärna kunna tänka mig att åka dit en vecka - tänk vilket ställe att skaffa kraft på!


På vägen mot Danmark stannade vi i Klippan på Klippans ullspinneri oh deras fabriksbutik. Semesterkassan höll på att gå överstyr redan där! :-) Fyra plädar fick följa med hem och även garnet ovan. 100 grams härvor med cirka 300 meter per härva. Kostade 25 kronor styck! Helt fantastiskt! 25 kronor!!!

Hittade till Tant Thea i Helsingborg också. Där inköptes garn till en liten sjal till yngsta dottern. Den är färdig och bild kommer senare. En mysig affär dit jag gärna skulle återvända, om det inte var så långt borta bara...

Nu är jag inne på sista semesterveckan. På fredag tar jag tåget till Stockholm för att titta på Lars Wallins klänningar på Waldemarsudde. Det blir en bra avslutning på semestern.

Ha´ det gott!

2 kommentarer:

maLinka sa...

Härlig semester, om än lite våt :-)
Men helt otroligt vilket garnfynd! Jag själv ska åka på en roadtrip uppåt Sverige på semester. Lite oplanerat så där. Nu ska jag nog bearbeta maken om att åka neråt mot Klippan istället!
Behöver ju inte säga att jag ska köpa garn där... det kan jag ju nämna när vi närmar oss, så han inte tror att mina semesterplaner enbart bottnar i nån slags besatthet av garn, ha! ;-)

ida sa...

Hven är ett jättemysigt ställe att vara på. Tillbringade hela sommaren där. Var där ett par dagar nu.i julhelgen oxå. Varmt välkommen tillbaka ;-)