Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

19 oktober 2011

Min Shaelyn sjal

Så har den äntligen fastnat på bild - min Shaelyn sjal. Att sticka den tog inte så många dagar och det var ett bra och enkelt mönster att följa, trots att jag lyckades få till ett litet fel någonstans i mitten. Men det var inte på grund av dåligt mönster, utan berodde helt och hållet på en lat och obetänksam stickerska som inte orkade fixa till en markör... Den här gången har jag följt mönstret till punkt och pricka. Sjalen är stickad i Geilsk silkeuld, ett garn som jag köpt för en del år sedan och som inte finns att få tag på längre. Passar ändå på att länka till hemsidan, eftersom det finns så mycket fint, roligt och spännande där. Det står att det ska finnas på Litet nystan i Stockholm, vilket jag måste kolla upp vid tillfälle. Det här garnet skickade jag efter och det kom snabbt fram, utan problem. Idag hade jag sjalen på mig och den luktar härligt av silket.


Mönster: Shaelyn av Leila Raabe (ravelrylänk)
Stickad till: Mig
Garn: 2 nystan Geilsk silkeuld i grönt
Stickor: 4.0

Tiden går alldeles för fort och räcker inte till! Här har det blivit höst. Vantar och stövlar på, björklöven är alldeles gula och vissa mornar har det redan varit frost. Börjat fundera på stickade julklappar och arbetar vidare på min sjal till stickameras designtävling. Fler timmar behövs på dygnet.

Ha´ det gott!

1 kommentar:

Agneta sa...

Hej!
>Kul att se din fina sjal, har precis köpt och laddat ner mönstret till densamma men inte bestämt garn än, får leta i gömmorna