Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

30 oktober 2011

Veckans inköp

Veckans inköp blev två böcker och två tidningar.


Arne & Carlos Julkulor, som jag skrev om för någon vecka sedan. Nu finns den hemma hos mig och kommer att få ligga framme hela julen på bordet. Mysig att bläddra i och jag hoppas att jag hinner sticka någon kula innan jul, annars får det bli till nästa år. Varför räcker aldrig tiden riktigt till?

Den andra boken är Vampyrstickning av Genevieve Miller. Den bara slank med när jag skickade efter julklappsböcker till yngsta dottern från hennes bokklubb. Ett impulsköp alltså! Men det finns faktiskt mycket fint i den. Flera saker passar säkert en av barnens kusiner, så hon ska få titta i den.

Tidningen Stricktrends brukar jag köpa. Det finns alltid något spännande i den, men jag tror aldrig att jag stickat något från tidningen. Jag kanske börjar bli för gammal för modellerna, eller kanske lite för bred...

Stickmagasinet från Allt om handarbete är inget som i vanliga fall köper. Men efter att ha sett Liselottes poncho i hennes blogg, så var det inte svårt att köpa den. Det finns flera fina saker i den, bland annat en halsvärmare som yngsta dottern har beställt och som är på gång.

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: