Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

7 oktober 2011

Pippitröja nummer två

Nu har lilla bebisen också fått sin pippitröja, om man nu kan säga bebis om en 9-åring. Men så är det i alla fall, jag har två bebisar, två döttrar. En är 25 år och en är 9 år... :-)


Mönstret är från Svarta fåret. Jag blandade storlekarna 8 år och 10 år när jag stickade och längden blev längre, eftersom hon vill ha leggings under tröjan. Lite som en tunika.

Mönster: Från Svarta fåret, lätt modifierat.
Stickad till: Lilla bebisen.
Garn: 9 nystan Svarta fårets raggsocksgarn i färg 05, natur, 1 nystan Svarta fårets raggsocksgarn i färg 67, blå samt 1 nystan Svarta fårets raggsocksgarn i färg 46, röd.
Stickor: 4.5 och 5.0.

I morgon går färden till Nyköping och invigningen av stickakademin i Sörmland. Det ska bli så spännande!

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: