Välkommen hit och dela mitt stickande liv! Hoppas att du hittar något som du tycker är spännande. Här ska jag försöka visa vad jag gör med mitt garn och mina händer.

29 oktober 2011

October leaves fingerless mitts

Nu går det åt vantar när man cyklar på morgonen. Jag vet inte hur mycket dessa kommer till användning, men jag tyckte de var så fina med löven vid tummen. Antingen är det kallt så man har vantar ,eller också är det inte tillräckligt kallt och man är utan. Vet inte om jag kommer att använda det som är lite mittemellan? Jag har stickat dem i strumpgarn som jag hade låg i mina gömmor, inköpt i Danmark för många år sedan när vi letade oss fram till en butik som sålde hobbyartiklar. Mitt ute på landsbygden i ett fabriksområde. Jag kommer inte ens ihåg på vilken av de danska öarna den låg. Men de hade jättebilligt Regiagarn!



Mönster: October Leaves fingerless mitts (ravelrylänk)
Stickad till: Mig
Garn: Regia Tweed i natur
Stickor: 2.0

Det var ett roligt mönster att sticka och jag gjorde inga ändringar. Blockade dem lite när de blev färdiga och de blev helt okej i storleken.

Idag har vi varit på årets första julmarknad och också hunnit med att se Tintin filmen. Rekommenderas båda två! :-)

Ha´ det gott!

Inga kommentarer: